Jak to vidí Bohdana Czerníková

07.12.2016 16:42
1. Věděla jsem, že Michaela nebude chodit do klasické školy, že systém vzdělávání, takový jaký je, je pro mne nepřijatelný a pro děti nevyhovující. Cítím, že unschooling je pro děti nejpřirozenější, ale bohužel je v ČR mimo zákon. Chtěla jsem Michaelu vzdělávat doma, abych ji nemusela dávat do klasické školy, ale také to nebylo úplně přesně to co jsem cítila, takže když jsem objevila, že otvíráte první třídu,  Michaelu jsem přihlásili zde, což je pro mne takový kompromis. 
 
2. Velký přínos je 
   a) respektování potřeb a individuální přístup
   b) AHA vzdělávání, kdy opravdu vidím radost v očích Michaely, že si na spoustu věcí přijde sama, 
   c) že je v kolektivu
   d) není známkována a hodnocena před ostatními 
   e) volnost pohybu
   f) absence domácích úkolů
   g) velice příjemná a pro Montessori zápálená paní učitelka a asistentka 
 
3. nevýhoda je, že stále dítě musí plnit nějaké "plány" a podávat výsledky dle "osnov" nemá možnost se úplně svobodně vzdělávat
    málo pobytu venku
    
4. Určitě to není pro rodiče, kteří mají potřebu srovnávat jejich dítě s ostatními, mají potřebu vidět neustálé výsledky a pokroky dítěte.... hlavně dle jejich naučených představ a kteří mají rádi hodnocení. Je to pro rodiče, kteří svým dětem důvěřují.